ΠΑΘΟΣ, από τους ανθρώπους που σχεδίασαν τη Lancia Stratos, δημιουργώντας ένα
πανέμορφο σφηνοειδές σχήμα που δείχνει να κινείται ακόμη και σταματημένο.
ΠΑΘΟΣ, από τους μηχανικούς που εφάρμοσαν πάνω του λύσεις
και τεχνολογία κάνοντας το ικανό να πρωταγωνιστεί σε κάθε είδους ειδική
διαδρομή του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλλυ.
ΠΑΘΟΣ, από τα πληρώματα που στριμώχνονταν στο στενό θάλαμο διακυβέρνησης, κερδίζοντας
το παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ το 1974, 75, 76 αλλά και σε όλους εκείνους που
διακρίθηκαν σε εθνικά πρωταθλήματα.
ΠΑΘΟΣ, από τον Μάριο Σταφυλοπάτη που έχει στην κατοχή του
μια συλλογή αγωνιστικών οχημάτων που έγραψαν ιστορία και στα 76 του χρόνια
συμμετέχει σε αγώνες κάθε είδους, σε άσφαλτο και χώμα, από τη θέση του οδηγού ή
του συνοδηγού.
ΠΑΘΟΣ, από του μηχανικούς που έχουν την ευθύνη συντήρησης
αυτών των οχημάτων και φροντίζουν να είναι πάντα ετοιμοπόλεμα και
αξιόπιστα.
ΠΑΘΟΣ, από τον Γιώργο Χατζηρήγα που μπορεί με ελάχιστα αναγνωριστικά περάσματα
από τις ειδικές να οδηγεί τα τετράτροχα ‘διαμάντια’ βρίσκοντας τα όρια τους,
σεβόμενος ταυτόχρονα την ιστορική αλλά και την οικονομική αξία τους.
Είκοσι πέντε χρόνια μετά την εμφάνιση του στους Ελληνικούς αγώνες
παραμένει ένας από τους ταχύτερους “ράλλυμαν”, παντός εδάφους, χωρίς να έχει χάσει στο ελάχιστο από την ταχύτητα του, γεγονός που τον
καθιστά έναν από τους καλύτερους Έλληνες οδηγούς.
Η παρουσία της Lancia Stratos στο 1ο Ράλλυ Σπριντ Κισσάβου,
τράβηξε την προσοχή των φίλων των ράλλυ απ’ όλη την Ελλάδα. Υπήρξαν θεατές που
ταξίδεψαν πολλά χιλιόμετρα για να δουν (…και να ακούσουν!!!) την όμορφη
Ιταλίδα.
Ένα αυτοκίνητο που ανήκε στην εργοστασιακή ομάδα της Lancia την
περίοδο 1974-76 και με τον Sandro Munari στο τιμόνι της κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.
Ο κινητήρας της Ferrari πίσω από τις πλάτες του
πληρώματος, προσφέρει πέρα από 260 HP, μια ακουστική πανδαισία, που στα αυτιά των φίλων της
αυτοκίνησης ηχεί σαν μουσική.
Συνοδευμένη από το πλήρωμα και τους μηχανικούς της,
έκλεψε τα βλέμματα και τα φωτογραφικά πλάνα. Μια ομάδα που η παρουσία
της και οι κινήσεις όλων παρέπεμπαν περισσότερο σε οικογένεια παρά σε αγωνιστική ομάδα.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο καθένας δεν έκανε την
δουλειά του με επαγγελματική προσέγγιση και νοοτροπία.
Ο Γιώργος Χατζηρήγας έπιασε το τιμόνι της Stratos το
πρωί της Κυριακής με στόχο μια γρήγορη βόλτα. Η ρύθμιση της θέσης οδήγησης, η
εξήγηση από τον Κώστα Πάλλα των ενδείξεων στο καντράν και ο πολύ στενός χώρος
του πληρώματος, η αξία και η ιστορία του
συγκεκριμένου αυτοκινήτου, του έδωσε ένα άγχος που προσπαθούσε να κρύψει, πέρα από την προσμονή της οδήγησης του. Η
αντιμετώπιση και ο σεβασμός όλων απέναντι στην STAR του αγώνα, ήταν
εμφανής.
Μια πολεμική μηχανή, που η πρώτη γνωριμία θα γινόταν σε
ειδική διαδρομή. Μια διαδρομή που πρόλαβε να δει την προηγούμενη ημέρα,
κάνοντας μόλις δύο περάσματα.
Φυσικά τον ρωτήσαμε πολλά πράγματα για τη Lancia, τους αγώνες, την ομάδα... πράγματα που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τους φίλους των motorsport.
Πως είναι όμως να
οδηγείς μια Lancia Stratos;
ΓΧ – Σαν ένα μεγάλο κάρτ, σαν μια διθέσια φόρμουλα… στενό,
χαμηλό και φαρδύ, απαιτεί αφοσίωση και σεβασμό. Μια αίσθηση ανάμεσα στο απόλυτο
και στο ελεγχόμενο. Ένα αμάξι που απαιτεί συνεχή ετοιμότητα και σου δίνει την
δυνατότητα να το απολαύσεις κάνοντας ταυτόχρονα και επιδόσεις.
Σε σχέση με ένα
μεταγενέστερο αυτοκίνητο, ανεξαρτήτου κατηγορίας, που το τοποθετείς από θέμα
αίσθησης και επιδόσεων;
ΓΧ – Σίγουρα η εξέλιξη κάθε αγωνιστικής μηχανής επηρεάζει
προς το καλύτερο τις επιδόσεις. Σαν
αίσθηση οδήγησης πλησιάζει σε ένα Super1600, στο τρόπο αντιμετώπισης και συμπεριφοράς.
Πιστεύω ότι με τη Stratos αν καταφέρεις να αποβάλεις από το
πίσω μέρος του μυαλού, την αξία του και την σπανιότητα του και πάρεις το Ο.Κ
για πλήρη και κανονική εμπλοκή, μπορείς να διακριθείς.
Σε σχέση με τα αυτοκίνητα που ξέρουμε, πιστεύω ότι οι
επιδόσεις του είναι κάπου ανάμεσα σε ένα Α7 και Ν3.
Πάτε σε αγώνες για
διασκέδαση. Σε τι ποσοστό αξιοποιείτε τα ιστορικά αγωνιστικά που συμμετέχετε;
ΓΧ - Κάνουμε λίγα περάσματα, ίσα-ίσα για να πάρουμε μια ιδέα
για ιδέα για τις ειδικές. Πόσο κρατάνε, τα πολύ επικίνδυνα σημεία, τα πονηρά…
ότι μπορείς να θυμηθείς στον αγώνα για να κρατηθεί ένας σταθερός και σβέλτος ρυθμός.
Σίγουρα κάποιες ειδικές που τις έχω τρέξει στο παρελθόν
τις θυμάμαι καλύτερα. Γενικά όμως ποτέ δεν πάμε σε οριακό ρυθμό, θα έλεγα από
70% έως 95%.
Έχεις οδηγήσεις
πάρα πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα, υπάρχει κάποιο ή κάποια αγαπημένα;
ΓΧ - Αν έκανα ένα βάθρο
με τα πιο αγαπημένα, θα έβαζα τη Lancia Stratos, το Peugeot 208 R5
και το αυτοκίνητο που ήθελα από μικρός, το BMW M3.
Είσαι στους αγώνες
πάνω από 25 χρόνια με πολύ μεγάλη εμπειρία. Τι θα άλλαζες αν ήσουν η αρχή
του Σπορ;
ΓΧ - Λιγότερους αγώνες. Οι αγώνες είναι πάρα πολλοί και η
εποχή είναι δύσκολη οικονομικά για τους περισσότερους. Πόσο μάλλον για να
γεμίζουν οι λίστες συμμετοχών κάθε σαββατοκύριακο και μάλιστα με πολλούς αγώνες
ταυτόχρονα.
Θα προωθούσα τη συνεργασία των σωματείων ώστε να
οργανώνονται καλύτεροι αγώνες με έμπειρα άτομα σε καίριες θέσεις.
Θα πρέπει τα σωματεία να βοηθιούνται οικονομικά από την
Αρχή του Σπορ, όπως και να βοηθιούνται σε κάθε επίπεδο της οργάνωσης.
Βλέπουμε επαγγελματικές ομάδες να συμμετέχουν σε αγώνες
που διοργανώνονται από λίγους ανθρώπους που τρέχουν για τα πάντα.
Θα πρέπει τα σωματεία να λειτουργούν σαν επιχειρήσεις
ώστε να βγάζουν τα έξοδα τους.
Αυτά είδαμε και ακούσαμε το Σαββατοκύριακο 18-19 Μαΐου. Η
συζήτηση με ανθρώπους που είναι στο ίδιο
μήκος κύματος και με το ίδιο πάθος είναι πάντα ευχάριστη.
Η ευγένεια και η σεμνότητα του Γιώργου ανταγωνίζεται τις επιδόσεις του στο
τιμόνι.
Η Lancia Stratos είναι το τρίτο αυτοκίνητο που μας παρουσιάζει (μετά το Peugeot 208R5 και τη Lancia Integrale) και δεν θα είναι
το τελευταίο.
Ευχαριστώ για την τιμή και την εμπιστοσύνη. Μ.Τ.
0 Σχόλια