-Και ποια είναι αυτή που δεν δίνει το ΟΚ να ξεκινήσει η
ειδική, τι ξέρει από ράλλυ...?
ήταν τα σχόλια κάποιων νεαρών θεατών στο μέσον της διαδρομής Ελάτεια, καθώς ακούγαμε από τον ασύρματο του κριτή το λόγο της καθυστέρησης έναρξης… απείθαρχοι θεατές σε επικίνδυνο σημείο. Αν δεν πάνε οι θεατές σε ασφαλή σημεία, ο αγώνας δεν θα ξεκινήσει (και καλά θα κάνει…) γιατί η ασφάλεια όλων είναι και πρέπει να είναι το ζητούμενο σε κάθε εκδήλωση.
Η Μισέλ Μουτόν λοιπόν, είναι η υπεύθυνη ασφαλείας της FIA, αυτή που περνάει από τις ειδικές διαδρομές μισή ώρα πριν την έναρξη και δίνει ή δεν δίνει το ΟΚ για να διεξαχθεί ο αγώνας.
Οι μεγαλύτεροι την θυμόμαστε στο τιμόνι του Audi Quattro να κερδίζει το ράλλυ Ακρόπολις του 1982 και να συμμετέχει με την εργοστασιακή ομάδα τα επόμενα χρόνια. Έχοντας την Fabrizia Pons στο δεξί της μπάκετ, υπήρξαν το μοναδικό αμιγώς γυναικείο πλήρωμα που κόντραρε στα ίσια τους άνδρες συναδέλφους τους, κερδίζοντας ειδικές και αγώνες και διεκδικώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα το 1982 για να τερματίσουν εν τέλει στην 2η θέση.Μπορούσε να κρατά το τιμόνι από τα τέρατα του GroupB χωρίς να της φεύγει από τα χέρια και να πρωταγωνιστεί τόσο με τα Audi στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, όσο και με το Peugeot 205 T16 στο Γερμανικό πρωτάθλημα ράλλυ.Τα τελευταία χρόνια προσφέρει την εμπειρία της στο Motorsport, ως υπεύθυνη ασφαλείας της FIA στα ράλλυ του WRC.
Φυσικά ο πλέον αρμόδιος για να μας λύσει τις απορίες είναι ο Δημήτρης Αμαξόπουλος που φέτος για τρίτη χρονιά θα έχει συνοδηγό τους τη διάσημη Γαλλίδα, γι’ αυτό και του θέσαμε κάποιες ερωτήσεις.
ΔΑ- Όπως όλοι οι οδηγοί της εποχής του groupB και της περιόδου των άπειρων αλόγων, των πολλών ειδικών διαδρομών, της ελάχιστης ασφάλειας, της σκληρής περιόδου γενικότερα, έχουν μια ισχυρή προσωπικότητα, έτσι και η Michele ακόμα περισσότερο αφού επικρατούσε και επιβίωνε αγωνιστικά ανάμεσα στους καλύτερους, όντας γυναίκα.
Κάτι ιδιαίτερο αν αναλογιστούμε και την εποχή όπου σε πολλές χώρες ακόμα δεν υπήρχε η λεγόμενη ισότητα των φύλων.
Φυσικά έχει τις καλύτερες αναμνήσεις από την εποχή που έτρεχε και δεν αποτελεί εξαίρεση η Ελλάδα η οποία είναι από τις αγαπημένες της χώρες. Θυμάται χαρακτηριστικά ότι ήταν δύσκολες και οι απλές από την εποχή που έτρεχε και φυσικά την αγάπη του κόσμου την οποία όπως όλοι ξέρουμε εισπράττει και σήμερα.
ΔΑ- Είναι πολύ επαγγελματίας στο κομμάτι που αφορά την ασφάλεια των αγώνων του πρωταθλήματος και έτσι συμπεριφέρεται σε κάθε αγώνα. Επομένως δεν αποτελεί εξαίρεση ο δικός μας αγώνας ο οποίος φτάνει φέτος μετά το κενό που κάναμε, στον 3ο χρόνο συνεχούς παρουσίας στη «νέα» εποχή του WRC, με τα πολύ αυστηρά μέτρα ασφαλείας.
Είναι λογικό, αφού σχεδόν όλα είναι Live και εφόσον μπορούμε, είναι απαιτητό να έχουμε τα καλύτερα δυνατά μέτρα ασφαλείας ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να μην κινδυνεύσουν, τόσο το πλήρωμα όσο και τα στελέχη του αγώνα και φυσικά οι θεατές.
Εργάζεται και πριν από τον αγώνα βλέποντας το βιβλίο ασφαλείας και κατά τη διάρκεια και μετά, κάνοντας τον απολογισμό της ως safety delegate.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα συζητάμε όσον αφορά το επαγγελματικό κομμάτι, για το κάθε σκέλος, για θέματα ασφαλείας, αφού και εμείς είμαστε μέρος του live αγώνα μπαίνοντας στις ειδικές 30 λεπτά πριν τον πρώτο και πρέπει να είναι όλα ακριβώς όπως θα είναι όταν μπουν τα αγωνιστικά. Με άλλα λόγια, είναι πολύ βασικό 30 λεπτά πριν τον πρώτο, να είναι οι θεατές στη θέση τους.
Έχει πολύ μεγάλο αίσθημα ευθύνης για το ρόλο της και αυτό το μεταδίδει σε όλους και φυσικά σ’ εμένα. Προσπαθούμε να ανταποκριθούμε όλα τα στελέχη της οργάνωσης όσο καλύτερα μπορούμε.
Επομένως στο ερώτημα αν είναι αυστηρή με τα θέματα ασφαλείας, είναι λοιπόν εύλογο να πω «πάρα πολύ και δικαιολογημένα».
ΜΤ- Συζητάτε για άλλα
πράγματα ή μόνο για τον αγώνα, πως περνάει η μέρα μέσα στο αμάξι;
ΔΑ- Στον ελάχιστο χρόνο της ημέρας ή μιλάμε για προσωπικά θέματα ή πάλι για αγώνες, μια που ακριβώς επειδή ήταν – είναι οδηγός αγώνων, το μήκος κύματος που επικοινωνείς με την Michele είναι ακριβώς το ίδιο με έναν οδηγό αγώνων, είναι με άλλα λόγια ένας «δικός μας» άνθρωπος.
ΜΤ – Σε κρίνει σαν οδηγό, κάνει παρατηρήσεις ή σου δίνει συμβουλές;
ΔΑ – Έχουμε ήδη βρεθεί από πρόπερσι 3 φορές… άνθρωποι επιπέδου της Michele (πρώην επαγγελματίας οδηγός, οργανωτής παγκοσμίου event, υπεύθυνος ασφαλείας που ταξιδεύει σε όλα τα κράτη του WRC κλπ.) δεν χρειάζεται παρά ελάχιστο χρόνο για να αντιληφθεί ποιον και τι έχει δίπλα της. Οπότε νομίζω ότι με «έκρινε» ήδη από την πρώτη φορά και δε νομίζω έκτοτε να ασχολείται με την οδήγηση μου.
Γενικά η οδήγηση μας κάποιες φορές απαιτεί να κινηθούμε σβέλτα, κάποιες φορές να είμαστε πολύ σχολαστικοί και άρα μετά πάλι να κινηθούμε πιο γρήγορα για να προλάβουμε το χρόνο μας. Φυσικά πάντα με την ασφάλεια στο «μάξιμουμ».
Άλλωστε σε αυτό το επίπεδο αν κάτι δεν της άρεσε να είσαι
σίγουρος ότι η αλυτάρχης του αγώνα κα.Ανίτα πασαλή θα με είχε αντικαταστήσει. :))))
Ευχόμαστε στη Michele και στον Δημήτρη ένα καλό και ασφαλή Ακρόπολις. Ραντεβού στα βουνά.
0 Σχόλια